ရခိုင္သားတိုင္း ျငင္းဖူးကတ္၊ ေျပာနီကတ္တုန္းျဖစ္ေတ အဓိပၸါယ္မဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို အဆံုးသတ္ပီးျခင္း”
တနိ႔က ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုမာ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္တတိုင္နန္႔ စစ္ေတြကမ္းေယာင္က စားေသာက္ဆိုင္တစ္ဆိုင္မာ တြိကတ္လီေရ။ အစ္ကိုေဘာ္ဒါဆိုေကေလ့ ကၽြန္ေတာ္နန္႔က ႀကီးေပါင္းဆိုခါ တစ္ေယာက္နန္႔တစ္ေယာက္ အားနာဗယ။
ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေတအခ်ိန္မာ စကား၀ိုင္းက အင္တန္ေခ်ျပင္းထန္နီယာယ္။ ျငင္းနီကတ္ေတ အေၾကာင္းအရာက ရခိုင္သားတိုင္းအားလံုးနီးပါး ျငင္းခုန္ဖူးကတ္ေတ (ဘုရာစင္ နန္႔ ဘုရားေက်ာင္း)အသံုးအႏွဳန္း ျပသနာ။ ကၽြန္ေတာ္ေလ့ ေအကိစၥကို ေတာက္ခ်ီးခါနီစြာ ေကာင္းၾကာယာယ္။ ေယဇူးနန္႔ စကား၀ိုင္းထဲကို ၿခီဆင္းမပ်ိဳးဘဲ လံုးေပါက္စကားတစ္ခြန္းနန္႔ ခုန္၀င္လိုက္ေတ။
“(ငါရို႕မာ ဘုရားကိုစင္နန္႔မထား ေက်ာင္းနန္႔ရာထားေရ) ဆိုစြာအေၾကာင္းကို ဂိုးဂို အယင္စိုင္းစားမိစြာလာ၊ ဆိုလိုစြာက ေအကိစၥအတြက္ Pioneer သည္ ဂိုးဂိုလာ”
“ဟုတ္ေတ ကၽြန္ေတာ္လြန္ခေရ တစ္ႏွစ္ေလာက္ကပင္ စိုင္းစားမိလို႔၊ ေအခ်င့္တစ္ခု ေျပာင္းသင့္ေရဆိုဗ်ာလ္ ျငင္းနီကတ္စြာ”
“ဘုရားစင္လို႔ သံုးမိခီစြာနန္႔ ျပသနာရွာေရ ((မင္းရို႕မာ ဘုရားကို စင္နန္႔ထားလာ၊ ငါရို႕မာက ေက်ာင္းနန္႔ထားေရ ))
လို႔ဆိုေရ ျပသနာက လြန္ခေရ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ဆယ္ေက်ာ္ကပင္ ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးစြာ၊ ဂိုးဂိုက Pioneer လို႔ခံေက ကၽြန္ေတာ္နန္႔ ေျပာဖို႔က်ကတ္ဖို႔ယာယ္…
ကၽြန္ေတာ္သည္ ရခိုင္စကားကို ဘေလာက္ထိခ်စ္ေလ၊ ရခိုင္ေ၀ါဟာရတိကို ဘေဇာင္ျမတ္ႏိုးေလ၊ ရခိုင္ၿမီက ေဒသိယစကားတိကို ဘေလာက္ထိ တန္ဖိုးထားေလဆိုစြာ ဂိုးဂိုသိေရႏွဳန္း”
“အင္း…. သိပါေရ”
“ဘုရားစင္လို႔ သံုးေရလူကသံုးဖို႔၊ ဘုရားေက်ာင္းလို႔ ေခၚေရလူကေခၚဖို႔။ (စင္လို႔လံုး၀မသံုး ေက်ာင္းလို႔သံုးဖို႔) ေလ့ မျဖစ္စီခ်င္ပိုင္ (ေက်ာင္းလို႔မေခၚ စင္လို႔ရာေခၚဖို႔) လို႔ေလ့ မျဖစ္သင့္။ ကိုယ္ရို႕ေ၀ါဟာရတစ္ခု ေပ်ာက္လားလီေအာင္ ဇာေၾကာင့္ အားထုတ္နီဖို႔လဲ၊ ဇာက လနတ္တစ္ေကာင္ စလိုက္ေတမသိေရ စကားတစ္ခုကို လိုက္လို႔ေျပာနီကတ္ေတ၊ ဆက္လု႔ိျငင္းနီကတ္ေတ ကေကာင္းရွက္ဖို႔ေကာင္းပါလတ္ဗ်ာလ္၊ ေအနိ႔ကပင္စလို႔ ေဒအေၾကာင္းကို ေဖ်ာက္ကတ္ဖိခ်က္…
စကားအဆံုး ေျပာရဖို႔ဆိုေက ျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွားဟိစိုင္ကေလ့ ေဒသစာရီၾကြေက ေရာက္ေတနီရာတိုင္းမာ ေက်ာင္းနန္႔သတင္းသံုးခရစြာကမဟုတ္။ ၀ါးစင္ေခ်မာေလ့သတင္းသံုးခရေရ အခါတိဟိဖို႔။ အပင္ေအာက္မာ သတင္းသံုးခါေလ့ဟိဖို႔။ ကၽြန္ေတာ္ရို႕က သက္ေတာ္ထင္ရွားဟိေရ ျမတ္စြာဘုရားကိုရည္မွန္းဗ်ာလ္ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္နီကတ္ျခင္းျဖစ္ေတ။ ဂိုးဂိုပိုင္ လရတတ္က မွန္ေက်ာင္းနန္႔ထားထား၊ စိန္ေက်ာင္းနန္႔ထားထား။ ကၽြန္ေတာ့္ပိုင္ လမြဲက စင္မာတင္လို႔ ကိုးကြယ္ဖို႔၊ တန္းမာတင္လို႔ ကိုးကြယ္ဖို႔၊ ရင္ဘတ္ထဲက သဒၶါက အဓိကရာ၊ ဂိုးဂိုလက္ခံေရမနား။ တစ္သက္တာအတြက္ ေဒပိုင္အဓိပၸါယ္မဟိေရ ျငင္းပြဲကို အဆံုးသတ္လိုက္ကတ္ဖိ ေတာင္းပန္ေရ”
ေဂ်ာ္ဂ်ီ(ရခိုင္ျပည္)
(11.6.2015)
Sunday, July 12, 2015
ad
မဲေဆာက္ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ပြဲ
ရခိုင္ သမိုင္းတိနနန္႕ ရခိုင္ေတးျခင္း တိ စုေဆာင္းရာ ေနရာကိုေရာက္လာဂတ္ေတ ရခိုင္သူရခိုင္သားအေပါင္းရို႕ ေမာဂၤလာပါ....လို႔.. arakanhistoryandmusic ကၾကိဳဆိုပါေရ..
တိုင္းရကၡ သာကီႏြယ္ဖြား - ဆို - သဇင္မိုး
ရခိုင္နိုင္ငံသည္ ဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားခဲ့ေသာ ေဒသျဖစ္ပါသည္ ဤမွန္ေသာ သစြာစကားေၾကာင့္ ရခိုင္နိုင္ငံသူ/သားမ်ား အားလံုးမ်ား ေဘးအႏၱရာယ္
အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ကင္းေဝျပီး {အဖရခိုင္နိုင္ငံ အီးခ်မ္းပါစီ သာယာပါစီ}
{ ရခိုင္သမိုင္း }
ရခိုင္သူ/သားတိ အမ်ိဳးကိုခ်စ္ေက႔ ငါရို႕ဘာသာစကား မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိမ္းသိမ္းကတ္ ဘုရားမေပ်ာက္စိေက့
Followers
ဆက္သြယ္ဖို႔
Labels
ရခိုင္သမိုင္း
ရခိုင္ရုပ္သံေခ်တိ
က်ား
ရခိုင္ mp3
ေအနိရခိုင္
မ
တကိုယ္ေတာ္
ရခိုင္ဇမ္းကဗ်ာ
ေဆာင္းပါး
ဘုရားသမိုင္း
နိုင္ငံရီး
အဖြဲ႔လိုက္
ဦးေမာင္သိန္း
တရားေတာ္
ရခိုင္အလွပံုတိ
အယင္ေခတ္ဓါတ္ပံု
ဆရာေတာ္ သီဝလိ
ဖတ္စရာတိ
ရခိုင္စာပီ
ရိုးယာေခ်တိ
ဝင္းနႏၵာခိုင္
ရခိုင္ ယဥ္ေက်းမႈ
ရခိုင္ရိုးရာ
ေဇာ္ေဇာ္
ခိုင္မ်ဳိးခန္႔
ဒိုးကေလး
၀င္းကိုခိုင္
ခမီလူမ်ဳိး
စံုတြဲ
ညွာစိမ္းခိုင္
မိေခ်ာ
ေရဒီယို
၀တၳဳ
ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ
ဆုျမတ္ထက္
မာန္ေအာင္
ရခိုင္စည္ေတာ္
ရမၼာ၀တိရမ္းျဗဲ
ေတာ္လွန္ရီး
ေမာင္ကိုကို
ျမိဳလူမ်ဳိး
ကမန္လူမ်ဳိး
ကိုကိုႏိုင္
ကိုခိုင္ေဇာ္
ကိုညီညီ
က်ာ္စြာ၀င္း
ခိုင္မိုး
ခိုင္ေက်ာ္လင္း
ခိုင္ေဇာ္
ခိုင္ျပည္ေက်ာ္
ခိုင္ျမတ္မင္း
စစ္နိုင္
စစ္ျငိမ္းနိုင္
စိမ္းလဲ့လဲ့
စိုး၀င္းျမင့္
စံေမာ္
ထြန္းေအး
ဒိုးအ္ရီ
ဒြါရာဝတီ
ဘာသာရီး
ဘုန္းလွ်ံ
ရခိုင္ေဖါင့္
ရတနာမိုင္
ရမၼာ၀တီစံ၀င္း
ရီလႈိင္းျပာ
ရဲလင္းေအာင္
လုန္းေခ်
လျပည့္ေအာင္
ဝတီစိုးမိုး
သာစိန္
သွ်င္ျမဝါ
သၾကၤန္ေတးျခင္း
သႀကၤန္
အဂုရခိုင္ပံုေခ်တိ
အင္တာဗ်ဴး
အမ္းျမိဳ႕
ဦးေက်ာ္လွ
ေက်ာက္ျဖဴ
ေစာႏွင္းႏြယ္
ေနထက္လင္း
ေအာင္နိုင္ဆန္း
ေျမာက္ဦး
ျငိမ္းစႏၵာ
ျမခိုင္ေက်ာ္
ျမတ္ထြန္းခိုင္
၀င္းေအာင္
0 comments:
Post a Comment